فاش

فاش

هنر و سینما , شعر و ترانه , نقد و تحلیل , وب نوشتهای محمد احمدزاده
فاش

فاش

هنر و سینما , شعر و ترانه , نقد و تحلیل , وب نوشتهای محمد احمدزاده

ما آنگلوساکسون شده ی کوروش کبیریم !

این امروز ماست

وقتی اسطوره یمان " ناصر حجازی " می شود

و تفریحمان

گفتگو با دختران نیمه عریان " فیس بوک "

وقتی سینما ها کمر به " لرزشی " شدن بسته اند

و " حریم سلطان " ، کمر به ارزشی شدن

.

این امروز ماست

وقتی قیمت دلار را بالا می کشیم

و از نوسانات ارز می نالیم

وقتی به ما ربطی داشته باشد یا نه

کمترین بهره ی بانک های اسلامی مان را جویا می شویم

قیمت پرادو

بدون آه و ناله ی ما

جُم نمی خورد ...

این امروز ماست

شکل دلار های اصیل امریکایی ...

وقتی با " بی بی سی "

هیچ کس نمی تواند به ما دروغ بگوید

و " وی او ای " اعتصاب غذای " نسرین ستوده " را

در اوج خفقان و بی خبری

با دویست گرم کاهش وزن ایشان

تا سی دقیقه ی پیش ؛

اعلام کرد ...

دیگر

" مهدی هاشمی " هم میداند

راز آزادی زندانیان

" دل درد " است ...

.

این امروز ماست

که شلوار های اصل ترک می پوشیم و

با آی پد های چینی

به شبکه های انگلیس نشین

" زنده باد ایران " میگوییم ...

که جمهوری اسلامی را

از " پارازیت " و " آنتن " یاد میگیریم و

ایالات متحده را

از سخنرانی پیروزی " اوباما "

ما که خرداد 88

از رامنی هم کمتر بودیم ...

این امروز ماست .

.

ما ایرانی نیستیم

ما آنگلوساکسون شده ی کوروش کبیریم

کسی که اگر پیامبر نبود

پیامبرش کردیم ...

که "فروهر" های گران قیمت مان

به درد کمدهای شیشه ای میخورند

تا میدان نبرد ...

" ایران ای سرای امید " مان

پخش زنده از واشنگتن است

آنها که " آسپرین بچه " را هم تحریممان کرده اند

"شجریان" را استاد خطاب میکنند ...

این امروز ...

آری

شایسته ی ماست ...

.

ما به بانوان گشت ارشاد

"سیبیلو" میگوییم

و از شنیدن خبر تجاوز به دختران 14 ساله

ناراحت می شویم ...

اگر کسی قصد ناموسمان کند ,

" غیرتی " می شویم

اما همسرمان

باید به زیباترین آرایش خلیجی

چشمان گرسنه ی شهوات را بازی دهد ...

" غیرتمان " را

توی گونی کهنه ی " سنت " ها

به همخوابی روسپیان " مدرنیته "

پرداخته ایم  

و چه رشکی برده ایم

به فاحشه خانه های " عصر تمدن "

به " بتکده ی جهانی " ...

.

این امروز ماست گاهی ...

امروز تلخ ما

که مردمی بودیم

فارغ از هرچه بود و هست

سیمای آیینه هامان

خدا .

 

و جنگ عشق بود

و درد عشق بود

و رنج عشق بود

آری

منظورم انقلاب اسلامی مان است

که خدا را قرن ها بعد

پیش فرشتگان نق نقو

رو سفید کرد

و تقارن تاریخ شد

با نور

و البته

خواهد بود

ان شاء الله .






بی دار

..............................................

 تقدیم  به روح بلند زنده راه , ابوالفضل سپهر


نظرات 24 + ارسال نظر

سلام محمد جان
بعد از مدت های بالاخره یه مطلب جدی دل گرفته ام را مختصری باز کرد .
منتظر چنین نوشته ای هستم که ازت می پرسم برنامت چیه ؟
فوق العاده بود َ، آففرین
فقط یه توضیحی درباره آنگلوساکسون برا ی من بده ؟ چیه یا کیه ؟

راستی مثل اینکه انجمن خیلی سرتو شلوغ کرده ، آره ؟
نه زنگی , نه اسم اسی ، نه فکسی , نه میلی ، نه کامنتی ، آفی ، چیزی
خلاصه نامردی نکن ، رفتی اونجا دو تا رفیق پیدا کردی و ...
روح ابوالفضل سپهر هم شاد
از زنده راهت خوشم آمد
قربونت .

سلام
این مریزیم اصلا حال و حوصله ی هیچی نذاشته ...
لطف داری ممنون
....................
آنگلو ساکسون نژاد انگلیسی هاست که اصلا اسمش از اون میاد
آنگلو ساکسون ها با گسترش خودشون توی آمریکا و استرالیا با کشتار جمعی و چند ده ساله ی بومیان دو قاره بزرگ ترین جنایات بشر رو رقم زدن که البته هیچ جا گفته نمیشه ...
من قبول ندارم ولی گفته میشه این نژاد نوعی توحش و افسارگسیختگی داره , حداقل نگاهی به تاریخشون که اینو نشون میده ... فقط مرور اتفاقات تاریخی قاره ی آمریکا گویای شدت توحش این موجوداته ...
........................
حالم از آدمای توی فیس بوک و اخلاقیاتشون به هم میخوره
یارو یه عکسی از خودش گذاشته که ملت از زنشون ندارن ...
دلم پر بود
از اوجا شروع کردم ...
............
باشد که شما هم بنویسید ...
بازم سوژه میخای ؟

فاطمه(مستم) 22 آبان 1391 ساعت 17:26 http://mastam.blogfa.com/

سلام فوق العاده بود به تصویر کشیدنِ زجرِِ بی هویت نشون دادنِ هم سن و سالامون ...
اما با زهم یک اشتباه "فروهر" استاد!

یاعلی
راستی متنت کمک بزرگی برایِ لیدِ خبریم کرد... خوب موقعی نوشتی و خوندم

سلام
ممنونم واقعا
این که حتی دو سه نفر متن آدمو بخونن
خیلیه خدایی ...
.............
اونو درست کردم ولی ما ها و اکثر کسایی که میشناسم فربهر میگن
حالا شایدم اشتباه میکنم
حالا یه چیزی بگم بخندین ...
نوشته بودم فاحشه خوانه ...
خوب شد درست کردم وگر نه الان اعدامم کرده بودین ...
............
یاعلی

زهرا 22 آبان 1391 ساعت 20:05 http://maande90.blogfa.com

هیچی دیگه! لایک فقط ... ! (ینی همون اعلام موافقت خودمون :دی)

خسته نباشید ...
میگم اینقدر انرژی حیف نیست
تلف میکنین ؟؟؟

حرف تو 22 آبان 1391 ساعت 21:48 http://harfeto.ir/

سلام.
مطلب شما در سایت حرف تو درج شد

آدرس : http://harfeto.ir/?q=node/2177

با لینک سایت حرف تو وبلاگ نویسان ارزشی را حمایت کنید
در صورت تمایل هنگام به روز شدن ما را مطلع سازید


یا علی مدد

سلام
بسی ممنون و متشکر
حتما
هم بلاگی ها مراجعه کنند
مکان خوبی برای بیان دیدگاههاست ...
یا علی

ریحانه 23 آبان 1391 ساعت 00:25 http://www.reyhane70.blogfa.com

سلام...خداقوت
عالی بود! هرازگاهی غافلگیر میکنید!

روحش شاد...

خواهش میکنم
لطف دارید
ممنون

فاطمه(مستم) 23 آبان 1391 ساعت 22:11 http://mastam.blogfa.com/

عاشق: کاش به تو نزدیکتر از این بودم....

معشوق: حکایت "آشنایان ِ غریب" و "غریبان ِ آشنا" را مگر نشنیده ای؟

عاشق: نه...

معشوق:اول آنها که به قرابت و نسبت و معامله به تو نزدیکند و از تو دور ...

و

دوم آنها که به حکمت ِ عشق و حقانیت هجران از تو دورند و به تو نزدیک....

عاشق:‌ ...............(گریه و سکوت)


به من برگرد و به این عشق که سالهاست به احترامت قیام کرده است...

قطعه زیبایی بود برایِ تابستانِ 89 فرستادم

عاشق مانید
یاعلی

بسیار زیبا ...
اما من در زندگی هیچ چیز جدی نمیبینم ...
مخصوصا عشق
.
بسیار سپاسگذارم
ممنون
یا علی

یاسین 24 آبان 1391 ساعت 02:13 http://birabtane.blogfa.com

یه جوری میگی ناصر حجازی که انگار چی کاره س طرف!
ناصر حجازی ام آدم بود،فقط عرضه داشت از طرف مردم حرف می زد که طبیعیه به مذاق شماها خوش نیاد

اگه خودت تفریحت اینجور چیزاس که برات متاسفم!!

اولا حریم سلطانُ ندیدی(و ندیدم)پس نمیتونی نظریه صادر کنی،دوما ارزشی نشده یه سریال در حد سریالای کره ایه که مردم باهاش سرگرم میشن دو ماه بعدم یادشون میره

دلارُ مردم نکشیدن بالا،اینو اشتباهی فهمیدی انگار!

صدا و سیمای خودموk اگه به جای اخبار فیلم سینمایی ت...می تخیلی تحویل ملت نده کسی نمیره بی بی سی نگا کنه عزیز دل،اگه به نظرت اعتصاب نسرین ستوده مسخره س،مرگ ستار بهشتی مسخره تر از اینه

چینیا هم که داداشای رئیس جمهور خودمونن،اینو باید از ایشون بپرسی

لطفا انتخابات ما رو با انتخابات اونا مقایسه نکن که خنده م می گیره

در ضمن ایران ای سرای امیدُ شجریان نخونده،شهرام ناظری خونده(اطلاعاتتُ ببر بالا)

الان دیگه سیبیلو نیستن،الان وضعشون از دخترایی که میگیرن بدتره،خودشون با مردای غریبه میفتن به جون خیابونا و خیابون گردی می کنن،دوست عزیزتر از جان!

اونایی که دارن تحریم می کنن تکلیفشون معلومه،ولی اونایی که باعث تحریم میشن هنوز کسی سر از کارشون درنیاورده

در ضمن "دویصد" نه "دویست"
یه کم به انتقادای پست قبلی دقت کن


علیکم الاسلام !

1 . از بابت دویست ممنون , اصلاح شد , کم کم باید فکر جدی در این حوزه بکنم .

2 . تصنیف ایران ای سرای امید از آثار محمدرضا شجریانه و یکی از مایه های اختلاف اون با لطفی که به مناسبت انقلاب اسلامی کار شد .
به این دولینک و دیگر پایگاهها مراجعه کنید :
http://iran-iraniha.com/navaha/showmusic.aspx?id=44
http://www.musicema.com/module-pagesetter-viewpub-tid-1-
pid-1676.html

3. به اندازه ای که حریم سلطان رو اثر زد ارزشی بدونم میشناسمش

4 .من واقعا دلیل عصبانیتت رو نمی دونم ؟
در جواب هر عبارتت از نظر خودم هزار تا جواب دارم و تو هم مطمئنن همینطور , مساله اینجاست ما قرار نیست مبارزه کنیم , اصلا این مطلب سیاسی نیست و قرار هم نیست من همه ی جوانب کشورم رو توی یه مطلب ببینم , به قول مستم این بیانی از غربت نسل جدیده ... من کاملا از تفکراتت آگاهم , ما بارها و بارها قبلا در این موارد با هم حرف زدیم پس دیگه نمیدونم چرا اصرار داری نظر خودتو القا کنی و به خاطر اختلاف سلیقه یا حتی عقیده , روابط رو با بدترین ادبیات از بین ببری , من قبلا هم بهت گفتم با من بحث سیاسی نکن چون با اساس ادراکت مشکل دارم , این رو بارها بهت گفتم ...
قبلا هم بهت گفتم اگه نتونی دیگران رو همونطوری که هستن بپذیری و ناراحت نشی تبدیل به یکی مثل نسل های قبلی میشی , که به نظرم شدی ... !
فکر میکنی یاسین مشهود همه ی حرفا و کارهای منودوست داره ؟ یا یکی از بهترین دوستای مشهدم کامران که اهل حق بود یا عزیزالله که سنی بود ؟ این ارزشمنده که اجازه ندیم اختلاف سلیقه ها باعث کدورت بشه و از حد بگذره , در همین حد که همدیگرو بشناسیم یا نظر بخایم باید بحث کرد نه این که انتظار تغییر و تکفیر و تحقیر شدن یکدیگر رو داشته باشیم ...
این یعنی مرگ رابطه !

5 . دوست عزیز , با اخلاق نادرستت داری اتفاقی رو که توی فیسبوک افتاد به اینجا و روابط واقعی بسط میدی , و بهت بشارت میدم تا حدود زیادی موفق شدی ...

6 .یه جمله ی معروف میگه " با احمق ها بحث نکنید , آنها شما را تا رتبه ی یک احمق پایین می آورند و با سابقه ای که در حماقت دارند شکستتان می دهند " ... من به احمق ها متعصبین رو هم اضافه میکنم .

ممنون از مطالعه و نظرت
یا علی

فاطمه 24 آبان 1391 ساعت 09:03 http://ro0oz.blogsky.com

گم شده در واپسین روزهای دنیا

و تنها یدک کشیدن نام انسان

........

سلام

ممنون از نوشته زیباتون

در پناه حق باشید

همچنین
یا علی

فاطمه(مستم) 24 آبان 1391 ساعت 10:21 http://mastam.blogfa.com/

میخواستم دوباره غلط املایی بگیریم ولی با توجه به ظرتیطی که داشتید خودمُ به خوش خیالی میزنم میگم عصبانی بود اشتباه نوشت

تو رو خدا منُ نزن خو زشته قشر فرهیخته و دانشگاهی ضد رو با ر ز بنویسه مگه رضا خانی؟

این مرضِ غلطِ املایی گرفتن هم بد دردیه امیدوارم دچارش نشید
یاعلی

بابا جان ما کامنت هارو دیگه فاکتور بگیرین ...
مجلس اینقد به احمدی نژاد گیر نمیده ...
..................
یه دلیلش سرگیجه است
حدود دو هفته ای میشه به خاطر سینوزیت سرگیجه و سردرد دارم
اشتباهاتم این مدت بیشتر شده ...
ولی ضعف مطالعاتی هم دارم در کل ...
همینو میخواستین بشنوین ؟؟؟؟
غرور جوون مردوم پودر شد
..................
بیشتر از مرض غلط املایی گرفتن
مرض غلط املایی نوشتن
بد دردیه !!!

فاطمه(مستم) 24 آبان 1391 ساعت 13:32 http://mastam.blogfa.com/

ناراحت که نشدید؟ شوخی بودا
اصلا شما همش اشتباه بنویسید اگه من گفتم چرا اشتباست؟
تهذیبِ نفس! ترکِ عادت و این حرفا
اصلا این تخت کو یکی بیاد منُ ببنده تا زهرش از تنم خروج کنه

یاعلی

طرک آدط موجب مرز اثط ...
.
.
.
هنگ کردی ها ؟
کودک درون مستم : من و این همه غلط املایی محاله محاله ...

شاپرک 24 آبان 1391 ساعت 14:06 http://sahi7.blogfa.com

در آغاز سلام ...
دلم بابت این همه بی دینی و بی هویتی به درد می آید
دلم برای اصالت پر میکشد
اصالت دین
نه دینی که آنچه بر طبق میلمان است بخواهیم و آنچه را که .....
بعضی مواقع این بی هویتی را خودمان دوست داریم
ولبخند میزنیم به آنانکه ترویج می کنند آن را .

ممنون از مطلب زیباتون

واقعا لذت بردم

مطمئن شدم تنها نیستم ....

------------------------------------------

امان از مشغله ، این ایام یه مقدار دور و برم رو شلوغ کردم.

ممنون از نظر تون
ایام به کام ...
ممنون

نظر یاسین رو خوندم ، همینطور پاسخ تو رو
استاد پناهیان در یکی از سخنرانی های اخیرش به مناسبت بی حرمتی یه فیلم ساز جاهل غربی به پیشگاه نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم گفته بود :
تمسخر پیامبر که چیز تازه ای نیس ، بچه های حزب اللهی رو 30 ساله مسخره می کنن .
این حکایتی است که از هزاره های قبل شروع شده ، از زمان نوح ، موسی ، محمد و حسین ... و کماکان ادامه دارد .
مردم وقتی نوح رو مسخره می کردند ، خدا بهش گفت :
واصنع الفلک باعیننا
کشتی را جلوی چشم ما بساز ، ما که می بینیم
هر کاری که بکنی ، هر حرف حقی که بزنی خدا که می بیند . خدا می شنود .
پس خیالی نیس که دیگران چه می گویند .
والسلام

آره دیگه از حضرت نوح تا ممد احمدزاده اینا بوده ...
فقط من که به پیامبری نازل شدم گفتم خدایا
من هیچ اجری ازت نمی خام الا سعود تیم ملی به جام جهانی ...
................
ماکه حرفمونو میزنیم ...

حسین رازی زاده 24 آبان 1391 ساعت 14:55

مطلب آخرتو خوندم

وقتی سینما ها کمر به " لرزشی " شدن بسته اند

و " حریم سلطان " ، کمر به ارزشی شدن
باحال بود
----------------------------

سلام
ممنون

یاسین 24 آبان 1391 ساعت 21:00 http://birabtane.blogfa.com

حرفی ندارم،اگه ناراحت شدی عذر می خوام
فقط حرمت دوستیمون بیشتر از این حرفاست

خواهش میکنم
همچنین

زهرا 24 آبان 1391 ساعت 21:05 http://maande90.blogfa.com

انرژی صرف میکنم به خدا :O با خوندن پستا !

دبیرستان که بودم سر انتخابات 88 یه بار یه بحثی پیش اومد بین یه گروه از بچه ها! نمیدونم شاید از بچگیمون بود، که آخرش کشیده شد به دعوا، اونم چه دعوایی!
خاطره ی بد اون روزا هنوز تو ذهنمه ... اینه که هیچ وقت تو وبلاگ خودمون یا بقیه حرف سیاسی نمیزنم!
اینجا هم فک کنم این اولین باری بود که برای پستای سیاسیتون (نوشتین مکتبی اما من میگم سیاسیم هست) کامنت گذاشتم ...

طبیعیه
ما هم تو دانشگاه کارمون به پرتاب آجر کشید ...
.........
در هر حال ممنون

سپیدبال 25 آبان 1391 ساعت 12:46

سلام...منم در بحث های سیاسی شرکت نمیکنم چون اصلا نمیدونم حق با کیه؟!!ولی قضیه حریم سلطان رو واسم توضیح بده چطور ضد ارزشیه؟..البته یاسین راست میگه حریم سلطان واسه من در حد همون سریال جومونگ و اینهاست که تازه خیلی هم دوستش دارم و از فیلم و سریالای مزخرف ایرانی خیلی قشنگتره!!..دوستا ن هم اگه عرضه دارن یه فیلم خوب بسازن که ما نریم اینارو ببینیم!!
درمورد بانوان گشت ارشاد هم من نظرم اینه که اصلا خوب نیست..نه طرز برخوردشون و نه این حسی که نسبت به خودشون دارن...همون حسی که خیلیا حس میکنن فقط بهشت مال اوناست!!..توی قم پدر من بدبختو دراوردن اینقدر تذکر دادن!!..اونم بخاطر این که چادرم یه کم شالمو کشیده بود عقب و فقط چند تارمو(دقت کن فقط چندتار مو که نمیدونم خواهرا و برادرا از کجا دیدن!!)مشخص بود ..همچین با لحن تحقیرامیز و حق به جانبی با ادم حرف میزنن که بیا و ببین!!...اصلا این صلاحیت تذکردادن و تحقیر کردن ادمارو کی به این افراد داده؟؟!این امر به معروف و نهی از منکر نیست...این زیرپا گذاشتن غرور و شخصیت آدماست...

اصلا هم شرکت نکردی تو بحث سیاسی
شرکت میکردی چی می شد ؟؟؟؟
...................
خدایی الان سردرد دارم بذار حالم خوب شه
میام شاخ به شاخ میشیم
فقط همین که مسائلی رو که تو جامعه مون ضد ارزشه نوع پوشش ها , رابطه ها و ... بهش پرداخت میشه
و در مورد گشت ارشاد من خودم هزار تا نقد دارم بهش ولی
در مقابل بعضی ها این چیزا لازمه
میگم خیلی حرف دارم ما خودمون دانشگاه از این برنامه ها گذاشته بودن مخالفت کردیم ... ولی شرایط داره دیگه ...
...................
شما یه روبند بنداز خیال جامعه رو راحت کن ...
مومنه !!!

سپیدبال 25 آبان 1391 ساعت 12:58

خوب شد نظر اولو خوندم!..منم نمیدونستم آنگلوساکسون یعنی چی؟...حالا یه سوال دیگه هم واسم پیش اومده...تو با کورش کبیر مشکلی داری؟..میدونی که احتمال پیغمبر بودنشم بالاست...تازه به نظر من منش و اخلاق اون خیلی بیشتر شبیه پیامبرا بوده تا کسی مثل اسکندر مقدونی که خیلیا میگن ذوالقرنین اون بوده!!!..حالا دیگه هرکی نظر خودشو داره....ولی کورش مرد خیلی بزرگی بوده..خیلی..(منظورتو فهمیدم تا حدودی..)ولی...
حواسمون باشه که نه از اینور پشت بوم بیوفتیم ونه از اونور پشت بوم..!

من کلا نسبت به مسائل و اتفاقای ناسیونالیستی ( ملی گرایانه ) علاقه ای ندارم
اینکه آدم خوبی بوده 100 درصد باید فیلمش رو هم بسازیم و به همه معرفی کنیم ... اما خیلی ها کردنش دلیل حمایت ما از ایران یا مث یه بت
کوروش یه آدم بوده
اگه کوروش بوده اون زمون
امروز خیلیا هستن که کوروش تر از کوروش هستن
رک بگم انقلاب اسلامی برای من با ارزش تر از تمام تاریخ ایران و جهان و ... کره ی زمینه وقتی من امروز این رهبر رو دارم کتیبه ی کوروش واسم یه اثر تاریخیه نه چیز دیگه ... من میگم کوروش خوب یا بد تاریخه ؛ آرمان نیست ...
پیامبر بودنش هم توی ابهامه ولی معلومه انسان خوب و تاریخ سازی بوده ...
همین
البته مطمئنا اختلاف نظر هست من هم نگاه تو رو رد نمی کنم ...
.........................
حالا من کدوم ور بوم هستم ؟
بوم چیه ؟ بام
یاد اون ترانه افتادم
آفتاب لب بومه
روز کارش تمومه ... ها ولک ولک ولک ...
........................
این قرصهای من کو ؟

ش.د 25 آبان 1391 ساعت 15:58 http://damirchiblog.blogfa.com

عالی بود نوشتتون و نیز نثرش...
خدا قوت

سلام
بسیار ممنونم از مطالعه تون
یا علی

ش.د 26 آبان 1391 ساعت 01:38 http://damirchiblog.blogfa.com

با اجازتون می خواستم ی دخالتی بکنم و ب یکی از نظرا جواب بدم!
در مورد کورش: خیلی کم ک دربارش می دونم اینه ک این شخصیتی ک منه جوون الان تو ذهنم هس از کورش کاملاً غلطه!!! اینطوری می تونم بگم ک تنها یکی از خصوصیات اخلاقی کوروش این بوده ک چون فکر می کردن ک خون پادشاهان گویا رنگ دیگری است پس ازدواج با افراد خارج از قصر را روا ندیده و با اجاره من و شما ازدواج با محارم داشتند و ...(تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل)
قصدم تخریب شخصیت نیس! قصدم اینه ک اگه میان ی شخصیتی رو بولد(bold) می کنن، من و شما هم چشم بسته قبول نکنیم...بلک مقصودم از این همه پر حرفی اینه ک من جوون بگردم ببینم تکلیفم با زندگی چیه و بعد براساس اون الگوهامو مشخص کنم...

مرسی ...
متعصفانه دم از این حرفا بزنیم متهم به خیلی چیزا میکنن آدمو
واقعا همونطوره
حتی من خودم مطالعاتی در موردش نداشتم ...
.........................
خیلی ممنون که وارد بحث شدید
اصلا هم تخریب نکردید ها ... فقط بنده خدا تو گور لرزید ...
شوخی کردم
زنده باشید
یا علی

ش.د 26 آبان 1391 ساعت 18:34 http://damirchiblog.blogfa.com

منظورتون متأسفانس؟!!!!!!!!!!! حتی ب شوخیم غلط املایی داشتن اصلاً خوب نیس...

خیلی ببخشید
خیلی عذر میخام ...
خیلی معذرت میخام
شما وقتی به رو ب می نویسی خیلی درسته ؟؟؟
فرهنگستان هنر وبلاگتونو ببینه تعطیل میکنه ...
اونوقت ما جنایت کار شدیم ...
رطب خورده کی منع غلط املایی کند ؟
....................
ایها الناس
من غلط املایی رو دوست دارم ...
این وبلاگ شده قربانگاه ما ...
من میخام فرهنگ خویشتنداری گسترش پیداکنه ...
میخوام مردم یاد بگیرن مقابل کودک درونشون بیاستند
بد کردم ؟

سپیدبال 27 آبان 1391 ساعت 19:15

ببخشید من به این نظر ش.د اعتراض دارم..ایشون که میگن مطالعاتی راجع به کورش نداشتن چطور میدونن که همچین چیزی اون زمان مرسوم بوده؟؟!...چطوره که همه حرفای من راج به کورش نادرسته ولی نظر ایشون به جاست؟؟؟..بهتره برن یه کم مطالعه شونو بیشتر کنن..حتی علامه طباطبایی هم نظرشون راجع به کورش این بوده که شخصیتش بیشتر به ذوالقرنین میخوره و بنده تو تمام کتابها و مقالاتی که راجه به کورش خوندم هیچ حرفی از ازدواج با محارم نشنیدم...و تازه اگرم همچین چیزی باشه بازم نمیشه کل اون دوران و شکوه و عظمت ایران تو اون دورانو زیر سوال برد..یا حتی بقیه خصوصیات اخلاقی کورش و مسلک و روش اداره کردن مملکتش و حتی نجات یهودیا از قتل عام وهزارتا خدمت دیگه که به این مملکت کرده..شما حق ندارید همه چیو زیر سوال ببرید!!تازه اونموقع هم که هنوز اسلام نیومده بوده..خود همین عربا تا قبل اسلام هزارتا غلط میکردن...!!!..بعدشم اینکه شاید انقلاب اسلامی یه زمانی درست بوده و هیچ انحرافی نداشته اما الان به جرئت میتونم قسم بخورم که خیلی از ارمانای همین انقلاب توسط همون ادم خوبا که شما ادعاشونو دارید زیر سوال رفته!!(منظورم به جنگ و شهیدا و جانبازا نیست من خودم مخلصشونم هستم..)...اما ببینید این انقلابی که شما ازش حرف میزنید امروز به چه روزی افتاده و مقصرشم مطمئنا تنها مردم نیستن!!..ما همیشه عادت کردیم همه رو سیاه یا سفید ببینیم..!!اگه بدی ادمارو میگیم خوبی شونم بگیم و برعکس...

اتفاقا شما سیاه سفید میبینی
من گفتم مطالعاتی نداشتم نه این که " همه ی " حرفای شما یا یک نفر دیگه درسته ... , تازه اگه یه همچین چیزی باشه دلیل نمیشه فلانی اساسا بد باشه , چرا متعصبانه بر خورد میکنی ؟ چرا عصبانی میشی ؟ یکی یه حرفی میزنه تو هم حرف خودتو بزن ...
نظرات دیگران به من ربط نداره و در حد خودش قابل احترامه ...
.................
در مورد انقلاب هم بگم مردم 50 سال بعد از مرگ پیامبر به اون صورت سر نوه شو بریدن ... پس حضرت علی و ائمه هم اشتباه کرده بودن ؟
.................
تو هم مقاله نویسی هستیا برا خودت ...

سپیدبال 28 آبان 1391 ساعت 18:47

من یه طرفه قضاوت نمیکنم..اما.نظر ایشون با گفتن اینکه مطالعات چندانی نداشتن به جا نبوده...در مورد ازدواج با محارم و اشتباه بودن اینکار هم بازم میگم من چیزی نشنیدم...اما یه مثالی براتون میزنم حضرت یعقوب(ع)که پیامبر هم بوده همزمان با ۲ خواهر ازدواج کرده بوده..خب همونطور که میدونید اینکار هم تو اسلام حرامه..ژس بنظر شما حضرت یعقوب گناه کرده؟!!...
بعدشم در مورد مرگ پیامبر و کشتن نوه اش ..شما که نمیخواید انقلابی های الانو با پیامبر و امام حسین و معصومین مقایسه کنید؟؟؟..ما که میدونیم معصومین هیچ خطا و انحراف و اشتباهی نداشتن اما...در مورد شخصیت های انقلاب خودمون هم میتونیم همین ادعارو بکنیم؟؟؟ یزید و اطرافیانش میدونستن حق چیه و با این حال ظلم کردن اما همه ی مردم ما که نمیدونن حق چیه؟؟...(نظرم در مورد نظام و دین و دینداری نیستا..امیدوارم درک کنی...)حتی کسی مثل مختار هم اونموقع به شک افتاده بود و دیدین که اخر سر از قافله ی کربلا جا موند با اینکه اینقدر مرد بزرگی بود و طرفدار درجه یک شیعیان و امام علی وامام حسن(ع) و اونقدر معرفت و شناخت داشت نسبت به امام زمانش..

قبول دارم دین خدا رفته رفته کامل تر شده
ولی کلا هر شخصی هم چیزای مثبت داره هم منفی ...
..................
من نگفتم اینا معصومن اگه باشن که خودم نقد نمی کنم ...
من میگم اهل بیت ع که معصوم بودن جامعه به اون صورت در موردشون چرخش کرد , یعنی حتی در مورد معصوم عدالت واقعی توی جامعه اجرا نشده ... حضرت علی نتونست عدالت رو اجرا کنه که فقرا نمیشناختنش و اصلا اون همه فقیر تو جامعه اش بود که شبا غذا می برد بهشون ... نه اینکه مقصر بود , امکانش نبود ... ما چه طور از این نظام انتظار داریم عدالت رو اجرا کنه ؟
بعدش اتفاقا یزیدی ها خودشون رو منحرف نمی دونستن , شمر با وضو سر امام حسین رو برید ... معاویه امیر المومنین بود ... حتی همین شاه پهلوی هم پای پیاده می رفت حرم ... فرح توی حرم چادر می بست ... امروز هم کدیور توی لندن یا آیه ی قرآن حرفشو شروع میکنه ...
من شبیه سازی نمی کنم , من میگم در مورد معصوم اونطوری رفتار شد ... دیگه نظام که جای خودشو داره ...
تاجایی که من میدونم مختار یه آدم خرافاتی بوده ( یه صندلی جلوی لشگر میذاست و می گفت جای حضرت علی ه ... ) و بدون اجازه ی امام زمانش قیام کرد .. البته قضاوت نمی کنم ولی کلا به نظرم الگوی تشیع نیست ...
در کل حرفتو قبول دارم که بهتر از این می شد پیشرفت کرد ...

[ بدون نام ] 29 آبان 1391 ساعت 19:20

حرف منم اینه که درسته نظام جای خودشو داره ولی عاری از خطا و اشتباه هم نبوده و همونطور که می بینی ملت ما داره به جای پیشرفت پسرفت میکنه!!..ببین من مشکلی با ولایت فقیه ندارم و قبولش هم دارم...اما حرف من بقیه اطرافیانه که به بهانه ولایت و امام و انقلاب هرچقدر دلشون خواست خوردن و این مردم رو به این روز انداختن!..حرف من مفت خوری های پشت پرده و ریاکاری های ظاهرانه س...
در مورد مختار هم اگه نظرت اینه واقعا جای تاسف داره که صدا وسیمای ما روی همچین شخصیت خرافاتی اینقدر مانور داره و سریالشو اونطوری پخش میکنه و اونقدر هم همه عاشق مختار میشن!..پس اینم میشه یجور ضد ارزش!!
البته من نمیدونم واقعا مختار همچین ادمی بوده یا نه..مطالعه زیادی هم نداشتم پس نظرم نمیدم راجع بهش...
دقیقا حرف منم همینه..هرشخصی هم چیزای مثبت داره و هم چیزای منفی..مثلا به نظرت محمدرضا پهلوی کلا ادم منفی بوده؟یکدست سیاه؟...یا بنظرت افرادی که تو انقلاب الان فعالیت دارن و فدایی نظامن و... کلا سفید هستن؟..
حرف منم همینه!...بعدشم حضرت علی میخواست عدالت اجرا بشه و تمام سعیشو کرد و تا حدی هم موفق شد..اما هستن الان کسانی که در راس حکومت قرار دارن و از عدالت تنها شعار دادنشو بلدن!!..هستن کسانی که فقط حرف میزنن و وقتی حرف عمل میاد تو چیزی ازشون نمیبینی!!...کلا حرف زیاده..ولی خب فکر کنم تا همینجا کافیه.

داریم به نقاط مشترک می رسیم ...
حرفاتو قبول دارم
بالاخره مختارم مث همه دیگه
هم چیز مثبت داره هم چیز منفی ...
سه چهار تا مقاله نوشتی ها ... حواست بود ؟
.................
ممنون

سپیدبال 11 آذر 1391 ساعت 19:33

ای بابا..تو که باز گذاشتی رفتی!!
نمیشه هم بلاگ بنویسی هم تصمیم بگیری؟؟؟
خواهشا برگرد..یکی دو تا دوست بیشتر نداریم اونا هم 9 ماه سالو نیستن!!...زودباش برگرد....

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد