فاش

فاش

هنر و سینما , شعر و ترانه , نقد و تحلیل , وب نوشتهای محمد احمدزاده
فاش

فاش

هنر و سینما , شعر و ترانه , نقد و تحلیل , وب نوشتهای محمد احمدزاده

اگر من یک اصلاح طلب بودم مناظره نمی رفتم

اگر من یک اصلاح طلب بودم , کلت کمری توهین هایم را هیچوقت مقابل هفتاد و پنج ملیون ایرانی , نمی چسباندم به پیشانی نجابت پرسشگر ؛ این برخلاف آزادی بیانی است که خاتمی توی سر اسلام کوبید , این بر خلاف گفتگوی تجاوز هاست .


آقای عارف , وقتی اربده می کشی عصر جمعه , خواب زمستانی همان چهار تا طرفدارت به هم میخورد که هنوز نمی فهمند چرا سالهای شما سالهای پاسخگویی مسئولین نام گرفت , بسیجی ها دادگاهی می شدند و احدی حق نداشت از مسبب 18 تیر چیزی بپرسد , همان سالها که سیاه بازی راست و چپ تان براه بود و این وسط آقازاده ها کانتینر بازی می کردند با دارایی ملت .

اگر من یک اصلاح طلب بودم , نعره هایم را برای مجالس خصوصی با آقای پسته می گذاشتم و مقابل مردم مثل جناب چیز الدوله عشوه ی "ادب مرد به ز دولت اوست" سر می دادم , یا حداقل چیز , چیزی میگفتم ...

اصلا اگر من یک اصلاح طلب بودم مناظره نمی رفتم !!!


اگر من یک اصلاح طلب بودم می رفتم چهار تا کتاب اقتصادی میخواندم تا وانمانم مقابل پرسش های عملی این و آن , بابا ما خودمان ته شطرنج خراب کن های محل بودیم روزگاری ... اگر من یک اصلاح طلب بودم آن سوال های بی جواب حیدری را نه برای گدایی رای که برای وجدان خودم , می بردم تا پستوی عدالت وجودم , برای ترس خودم به مردم توهین نمی کردم ...


آقای عارف عزیز

اگر من یک اصلاح طلب بودم و معاون اول و خلاصه کلی تاراپ توروپ , فرق معدن و مکان خوشگل توریستی را از نوه ی نه ساله ام می پرسیدم و بعد می آمدم برای تغییر کانون قدرت و هر آن مزخرفاتی که دوستان انگلیس نشینم روانه کرده بودند ... کمتر می رفتم تور های توریستی این ور آنور و سعی می کردم در یک جلسه ی اقتصادی یاد خاطرات و دغدغه ی ارزشی و لرزشی جذب توریست نیافتم ...


اگر من یک اصلاح طلب بودم , توی پاسخ گویی به مردم زیر میز نمی زدم , مثل سعد آباد که روی میز میزدند در گوشم و بوس می دادم به استکبار ... اگر من یک اصلاح طلب بودم شاید خجالت می کشیدم از طلبی که سر شعار های تحمل مخالف سال 88 داشتم و یک لحظه می اندیشیدم , مردم می فهمند !


آقای روحانی بزرگ

اگر من یک اصلاح طلب بودم و لباس "روحانی" تنم بود , به مجری برنامه ی گفتگوی خبری دروغگو نمی گفتم , جفتک نمی زدم میان انتقاد حتی نادرستی که دوست ندارم , نا سلامتی اصلاح طلبان انتقادات شیطان بر خدا را از طریق کدیور ها و سروش تبیین و تایید کرده اند , نا سلامتی اصلاح طلبان معصوم را هم نیازمند نقد دانسته اند , آخ که اگر یک اصلاح طلب بودم مثل لاس های خاتمی با زنان ایتالیایی , عابدینی را هم غرق فرهنگ همگرایی و تنش زدایی می کردم !

تنش تنش تنش ... اگر من یک اصلاح طلب بودم وعده ی بخشیدن اتاق خوابم به جک استراو را علنی می کردم و خیال کنگره راحت می شد , موسوی که نیست , ما که هستیم ! این می شد انتهای همان تنش زدایی که افسارش را لندن چفت کرده بود روی بزدلی هایمان .


آقای روحانی قشنگ

اگر من یک اصلاح طلب بودم و بیان گیرایی به خوشگلی شما داشتم و با افتخار می توانستم نام پاچه دارانم را بخوارانم و بگویم , راه دور نمی رفتم , مردم ایران از راه دور خوششان نمی آید , خدا رحمت کند شیخی داشتیم مثل شما عقده ی مقایسه ی آرای باطله و آراء خودش بود , شما یادتان نیست چون اگر بود می گفتید چند هزار دلار آمریکا برایش هزینه کرد و چند میلیارد به کشور لطمه زد  , آن شیخ کبیر راه نزدیک را برگزید و ملت نه دی , خلع لباسش کردند , خلع حواسش کردند و به قول گفتنی رفت توی باقالی ها بله , مردم باید مرجع تقلید اصلاح طلبان باشند , مگر یادتان نیست استاد سورس دم رفتن به سید محمد خاتمی بزرگمان چه گفت ؟ " یادت نره عسلم , دموکراسی ... "


اگر من یک اصلاح طلب بودم از باقالی ها می ترسیدم , از این که جر بدهم دهانم را با قانون مداری و از همین اول سر حتی چهار تا سوال به قانون اهانت کنم ... مردم ایران متخصص باقالی شناسی هستند , فرزند امام هم باشد ... می شود باقالی اصل رفسنجان , اگر هی فرت و فرت نامه بدهد و آه و واویلا که ما از قدرت دوریم , خدا امام را رحمت کند , امام میخواست که از قدرت دور باشید .

اگر من یک اصلاح طلب بودم رک بگویم از همین الان خود را طبق گزارشات موثق برنده ی انتخابات معرفی می کردم و چهار تا بیانیه ی تپل هم چاق میکردم ؛ این مردم قدرتان را نمی فهمند , تا بی بی سی هست , زندگی باید کرد ...


آن قدر گفتم اگر اگر ... هوایی شدم یک هو ... راستی برای اصلاح طلب بودن سابقه ی چند سال خیانت به کشور لازم است ؟ 


من میخواهم با رای به شما از همین دوره شروع کنم !



نظرات 21 + ارسال نظر

سلام .ممنون میشیم اگه مارو هم لینک کنین.ضمنا لوگوی ما هم هست اگه مایل باشین گوشهی سمت راست وبلاگه.خداقوت

ممنون خداقوت

*Hamnaas* 11 خرداد 1392 ساعت 20:44 http://www.shahdemahtab.blogfa.com

سلام داداشی...
من قاطی سیاست نمیشم ولی اینو خوب میدونم که صداقت بزرگ ترین سیاست دنیاست.







آرزومند آرزوهایت




همنفس کوچه تنهایی

سلام عزیز،واقعاهمینطوره،اماحیف که صداقت هم حریف سیاست نمیشه،مرسی ازنظرت.

محمد 11 خرداد 1392 ساعت 22:28

سلام
چرا خودتون رو ولایی می دونید
رهبرتون گفته تخریب نکنید
شما هم تنها کاری که از دستان ضعیف و ناتوانتون برمیاد تخریب کردن و شایعه پراکنیه
عجب آدمایی ...

سلام ممنون ازمطالعه و نظرت محمدجان،تاحدی باهات موافقم فضای تندوبی اخلاقی داره ولی شایعه فکرکنم نداشته باشه این عصبانیتی بوددرمقابل عصبانیت وبی اخلاقی طرف،بازم ممنون یاعلی

تا..به زودی 12 خرداد 1392 ساعت 01:14

محمد جان...
:)

اون نمایش مسخره ای که راه انداخته بودن
هیچ نتیجه ای جز همون عکس العمل ها..
و این بازپس ها، نداشت..و نخاهد داشت!

عارف
بهترین کار ِ ممکنه رو کرد...
جواب ندادن به سوالا
از زیرشون در رفتن یا ندونستن و نفهمیدنشون نیست

خودتم میدونی که شکل مناظره(!) فقط برای تخریب بود...
برای تخریب خیلی از چیزها...

اینا مهم نیست...
چیزی که ناراحتم کرد
حرف های تندی بود که تو این پست گفتی...


اصلن کاری به این ندارم که من مخالف تو فکر میکنم و تو مخالف من...
برای مخالفت،راه های زیادی هست..که بدترینش،توهین ِ

کاش
بتونیم کمی..برای مخالف هامون هم احترام قائل بشیم..
چیزی که برای ریزترین کارهای روزمره هم "الازمه"
چه برسه به ...
کاش به جای پایین آوردن اونا(هرچند که با این چیزها پایین نمیان) اونایی که به نظرت درست هستن و درست گفتن رو میبردی بالا...

"یادت نره عسلم..دموکراسی..."
!!!

سلام
مرسی چه عجب باز چالشی شدی شما ...
ایم متنی که نوشتم اساسا طنز فانتزیه و لزوما مو به مو تاریخ یا شر ح ما وقع نیست ... قبلا هم گفتم قبول دارم تندی ولی این تندی نسبت به بی ادبیه عارف و روحانیه , حالا این که نظراتمون متفاوته بحثش جداس
خیلی ممنون از مطالعه و نظرت یا علی

یکی مثل خودت 12 خرداد 1392 ساعت 01:21 http://variyans.blogfa.com

سلام
این پستت بهتر از قبلیه بود

نظرت راجع به قالیباف چیه ؟
چه تحلیلی راجع به رضایی و ولایتی داری ؟

خدایی من هنوز 100 درصد انتخاب نکردم اینایی که گفتی همه خوبن , من هم به هر کسی که اجماع اصولگراها باشه رای میدم ولی اگه این طوری پیش بره سخت میشه رضایی برنامه اش عالیه ولایتی اجماع خوبی داره قالیباف هم سرزنده است و کاری تره ( البته تکنو کراته ) ولی جلیلی انقلابی تره , البته ضعفایی داره که اگه پوشش نده به نظرم اصلا وضعش خوب نمی شه ؛ خلاصه همه نزدیکن فقط هر کسی به جز اصلاح طلب ها ...
حالا ما جلیلی ایم .

محمد 12 خرداد 1392 ساعت 22:44

سلام علیکم
سپاسگزارم که با صداقت و صراحت و البته با عنایت به شکیبایی پاسخ دادین
بنده بی منطق نیستم
البته تحلیل درست یا نادرست بودن منطق بنده به عهده جناب تا .. به زودی ...
اولا در مقام تقابل؛ ارزشها بی ارزش نمی شن که شما متقابلا عصبانیت رو تقدیم کردین !
ثانبا بی توجهی به سیر انتخابات و صرفا واکنشی مطلق به کنشی خاص؛ چیزی جز حماقت نیست .
کاش این نهال طنازی را در زمینی قوی تر می کاشتید
البته بنده هم کمی تندی کردم که ناشی از این تفکر بود که
چنین مرقومه هایی در مصداق خلاصه نمی شود و بر منشا نیز خطاب دارد
منشا رهبری است
به این رفیق چالشی تان بفرمایید
جوش آوردن هم دلیل درستی می خواهد !
ضمنا اگر خواستید خطابم کنید
بعد نامم جان نیاورید

والسلام

سلام
همه ی محمد ها جان هستند برای ما
من کجا ادعای پیروی تام ( یعنی در تمام شئون و سلایق ) از رهبری را داشته ام ؟ من رهبری را ولایت مطلقه ی فقیه برای خودم می دانم حالا سلایقی دارم که شاید مطابق نیست , دفاع نمی کنم , مسلما رهبری ذات اسلام است امروز اما من کسی هستم که دوست دارم به این خط نزدیک و پیرو باشم ؛ نه کسی که روی این خط هستم , مثلا من موسیقی راک را کمک کننده و نیاز جامعه ی اسلامی مان میدانم اما قطعا این در سلیقه ی رهبری یا مذهبیون نیست , شما پیشفرضتان از زمینه ی ذهنی اشتباهتان آمده که هرکسی طرفدار جلیلی باشد یا از اصلاحات بد بگوید لزوما بسیجی مخلص رهبری است ... حال که هستم اما نه با تعریف دیگران .
دوما ببینید گونه ی این نوشته واقع گرایی نیست , فانتزی است , جمله ی عسلم دموکراسی یادت نره نشان میدهد خرده واقعیت هایی کاریکاتوریزه شده اند , نیت انتقال حس نفرت از یک مشت واپسگرای دیکتاتور در قبای اصلاح طلبی است ...
تعریف من از ارزش با تعریف شما از ارزش فرق داره , باز هم شما پیشفرض دارید ... مثلا به نظرم ادبیات شاهین نجفی مگر در موارد توهین به اهل بیت و عقائد, کاملا اخلاقی و دارای حرف حکیمانه است ...
من جسارت نکردم شما بی منطق هستی , ما داریم حرف میزنیم به هم میگیم اشتباه میکنی ولی نمیگیم نفهی , چون گفتگو اولین نشانه ی فهمه ... باید گفتگو کرد
واقعا من خیلی خوشخال میشم وقتی کسی مثل تو اونقدر ارزش قائل میشه که میخونه و نظر میده
ممنون
یاعلی

محمد 13 خرداد 1392 ساعت 01:26

سلام علیکم و رحمه الله
بله حق با شماست
بنده با زمینه ذهنی خاصی بیان کردم
البته زمینه هیچ وقت اشتباه نمی شود
بلکه متناسب یا نامتناسب می شود
زمینه ذهنی بنده قرابت آنچنانی ای با زمینه ذهنی جنابتان در این مورد نداشته انگار
البته مسلما تقارنی هم نخواهد داشت
آنچه که شما از موسیقی و امثالهم بیان فرمودید یک تناسب است
تنها چیزی که مطلق است تناسب است
پر چانگی نکنم بهتر است
تفکیک سلیقه ای شما از سلایق به مذهبیون و غیر! و همچنین ترغیب به ارزش گزاری در عین ادعا به تفاوت مصادیق ارزشی برایم جالب بود
حقارت امثال من در ناآگاهی ها جلوه می کند
تغافل از بزرگان است

والسلام

ای بابا
حسابی اخلاقی شد بحث ...
این طوری که فایده نداره مثل مناظره ...
.
ما چاکریم
منت گذاشتی مطالعه کردی و نظر دادی
یا علی

سلام نکردم؟!:دی
سلام:)

خودت شروع میکنی ما هم سرنخو میگیریم دیگه;)

تو اون عصبانیت و نفرتی که پشت تک تک "قشنگ" ها و "عزیز" ها و "بزرگ " ها بود،هیچ چیزی از طنز ندیدم والا!!
اما خب...
میشد این تاریخ خودساخته به طنزِ فانتزی رو جوری بیان کرد که به اخلاق های طرفت بر نخوره! درباره ی عقاید حرف زدن خوبه....اما اخلاق...
سخته قضاوت! حتا به شوخی!!


جناب آقای محمد که کامنت گذاشته بودن...
سلام!
:)

خب منم به شخصه معتقدم که "آقا" در رأس همه چیز قرار داره..
اون ارزش و این چیزا هم مشخصه!
دقیقن درسته که ارزش ها اینجوری بی ارزش نمی شن!
نه برای ما نه برای اونا...

من شاید تو خلوت خودم خیلی چیزا بگم! اما وقتی یه چیزی برای عموم نوشته میشه یا گفته،شکل کلمات باید فرق کنه.. نه بخاطر ترس و این چیزا..
واسه خاطر اینکه در قبال هر چیزی که میگی مسئولی..در برابر تک تک کسایی که میخونن و میشنون...

به هر حال
تو این روزا..
به نظرم ما هم باید لااقل تو ظاهر امر مثل خودِ کاندیداها(!) مراتب احترام و ادب رو نگه داریم...
حتا اگه طرفمون تو عصبانیت یه چیزی بگه!

در کل به نظر من این تفاوت عقیده ها میتونن باشن در کنارِ دوستا هامون..به شرطی که همه چی سرِ جای خودش باشه;)

سلام
واقعا همینطوره ... انتخابات و این جو هامیگذرن آدم باید همیشه یه شخصیت داشته باشه ...
باهات موافقم
ممنون یا علی

تا..به زودی 13 خرداد 1392 ساعت 11:45

اینجا تو دنیای مجازی
همین کلمه هاس که میمونن...
باید خیلی حواسمون بهشون باشه:)

منم مرسی محمد جان
:)

حتما

مرسی

ثانیه 13 خرداد 1392 ساعت 19:27 http://www.pinokiyo71.blogfa.com


سلام

حالا شما درگیر باشین با دوستان این وسط اومدم بگم

اپم اگه پست جدید رو ندیدین اگه دیدین که هیچ

خداحافظ

سلام
اینقدر محافظه کار نباشین ...
به روی چشم میام
یا علی

محمد 17 خرداد 1392 ساعت 09:22

سلام علیکم
محمد جان چرا به روز نیستید؟
اگر یک اصولگرا بودید ...

به قول خودتان
یا علی

سلام
اصول گرا یا اصلاح طلب
فدایی رهبریم ..
دیگه از این شعاااااری تری نمی شدا ...

[ بدون نام ] 18 خرداد 1392 ساعت 01:28

با سلام همسنگر عزیز
رتبه نظرسنجی در آذربایجان غربی برای آقای دکتر جلیلی پایین هست خواهشا خودتان شرکت نموده و به بقیه دوستان هم اطلاع دهید تا شرکت کنند
و لینک نظر سنجی را در یک مطلب و در لینکدونی و لینکستان اضافه کنید
http://jamnews.ir/fans

سلام
ممنون خبر دادی ... حتما

محمد 18 خرداد 1392 ساعت 12:34 http://mhhcinema.blogfa.com

دوست عزیز لینک شدید متقابلا شما نیز لینک کنید

ممنون
شما هم لینک شدید

سلام
دولت کریمه به روز شده

سلام
ممنون
حتما سر میزنم

سلام
لطفا به ما هم سر بزنید
فضای برون مرزی علیه دکتر جلیلی بسیار شدید است.
البته این یک افتخاره ولی ما نیز داریم که با سند بیشتری توضیح بدیم درباره برنامه های ایشان که متاسفانه کسی تا الان کمک ما نکرده است.

حتما
خدا قوت

سلام
در صورت تمایل به لینک زیر رفته و امضا کنید:
http://vote92.com/
کمپین 20 میلیونی حامیان دکتر جلیلی

ممنوم
حتما حتما حتما

سلام
در مورد سوال تصوصری از عارف
اگر که رضایی اشاره ای به معدن بودن نمی کرد شاید خیلی ها این اشتباه رو می کردند

آره , هیچکدوم تو اون مناظره خوب ظاهر نشدند ...
اساسا تا رو کم کنی نباشه مناظره حال نمیده به ملت ...
جامعه ی مدرنه مثلا ... ادعا ها تا آسمون اونوقت همه تشنه ی درگیری و بی اخلاقی ...

محمد 19 خرداد 1392 ساعت 11:18

سلام علیکم
درست است که شما هنوز روی خط رهبری نیستید !!!!

اما ایول به این نوشته
حرف دل ما بود و خیلی ها
یا اون پسته خیلی حال کردم
پسته اش جادویی است
در زمانی می شود سر بسته
و در زمانی هم خندان خندان است !!
شما ارومیه ای هستید و ما هم
اگر در شهر فعالیت انتخاباتی دارید بنده هم حاضرم در رکاب شما باشم

ما چاکریم بابا اینقدر هندونه نذار زیر بغلمون
چقد خوب ولی
فعلا در مشهد به سر می بریم ...
باشد که دیدار افتد ...
بازم مخلصیم
یا علی

[ بدون نام ] 20 خرداد 1392 ساعت 07:06

are motmaen bash 75 milyun nafar bikar budan k beshinan paye telvezyune iran hehe ya vagan tuin jame e zendegi nmikoni yavagean khodeto be un rah zad.bagyasham nakhundama az avale jomlat malume chejur zehniyate marizi darii

سلام , خدایی نتونستم تا آخر بخونم , آقا اگه دوباره سر زدی فارسیشو بنویس , جان تو سردرد میشم اینطوری ...

[ بدون نام ] 24 خرداد 1392 ساعت 02:12

malume in chenin zehniyate tohin bari savade khundane hurufe latino nadare:)

خب این بار تا آخر خوندم خدا رو شکر ...
ممنون که سر میزنی و مطالعه میکنی
من قصد توهین ندارم
ذهنیاتم رو بیان کردم
وقتی سبک نوشتاری من تنده نباید به طرفم طالبی تعارف کنم
قبول دارم بی ادبیه
اما قبول ندارم بی اخلاقیه
چون ادب همهی اخلاق نیست به نظرم
ادب خیلی اوقات تنها یه پوسته است تا پشتش قایم بشیم ...
باید دریده بود گاهی ...
بازم مرسی از نظرت

ترابی 4 تیر 1392 ساعت 00:53

هان چته ؟
سازشکار
برین با این هاشمیتون ...
نمیدونم این خاصیت دانشگاه رضوی چیه همتون بی بصیرتین ...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد