فاش

فاش

هنر و سینما , شعر و ترانه , نقد و تحلیل , وب نوشتهای محمد احمدزاده
فاش

فاش

هنر و سینما , شعر و ترانه , نقد و تحلیل , وب نوشتهای محمد احمدزاده

با این هنرمندان دماغ گنده ی لوس ؛ چکار باید کرد ؟


تجمع تئاتری ها و سینماگر هاست در محکومیت توهین به نبی مکرم اسلام , به جز چند نفر ؛ چهره ی آشنایی نیست , بقیه هم یا کارمندند یا بچه های ارزشی و انقلابی ، نمی دانم چرا ناخود آگاه یاد زلزله ی ورزقان و تحرکات آن روزها افتادم , مدت ها بود میخواستم در این مورد بنویسم شاید اکنون که از جو آن روزها دور شده ایم بتوان نگاهی به آن اتفاق و درس هایش داشت .

فاجعه بود ؛ زلزله ای که به قول آن وری ها 16.000 کشته بر جای گذاشت و کلی ویرانی ... دیدن آن همه کمک و همدردی  "بعضی ها "برایم تلخ بود ! آری تلخ ... حالا میگویم چرا ؛ یکی با کت شلوار پلو خوری بیل به دست منتظر شاتر عکاس بود آن دیگری مدال هایی را که قبلا به 16 جای مختلف تقدیم کرده بود روی تیترخبرگزاری ها اهدا می کرد , آن یکی که همین چند سال پیش کاریکاتور " ترک مورچه خوار " ش در روزنامه ایران چهار استان آذری را به آشوب کشیده بود , هر 15 دقیقه یک طرح نوع دوستی آپلود می کرد , برادری هم با 16 خبرنگار و عکاس اهدای " پنهانی و خالصانه " ی خون را توصیه می کرد و از نمایش اشکهایش گلایه داشت , عالمی بود ... در این میان هنرمندان بیش از سایر بخش ها از لزوم کمک رسانی ها و عمل به این وظیفه ی انسانی و ملی خبر میدادند .

شاید بتوان 100 چهره ی سینمایی و هنری لیست کرد که علنا و عملا ؛ با هر نیتی در کمک به پوشش این فاجعه دست به کار شدند که البته اجرهم محفوظ . از گروه راک بمرانی گرفته تا کله گنده های سینما , حساب باز کرده بودند و کمک های مردمی را " شخصا " به دست زلزله ردگان می رساندند .

خرداد سال 88 را که فراموش نکرده ایم , کاندیدی قبل از پایان شمارش آرا جمهوریت نظام را زیر سوال برد و خود را قبل از اعلام نتایج رئیس جمهور نامید , که عواقب برنامه ریزی شده اش کودتایی آمریکایی به پشتیبانی سفارت انگلیس بود , با ملیون ها دلار سرمایه گذاری مسقیم و غیرمستقیم چیزی که خود کاخ سفید اعلام کرد ؛ فکر می کنید اگر خدایی نکرده به خیمه ی این نظام آسیبی وارد می شد , آن حجم نا امنی که بوجود می آمد جان چند ملیون نفر را تهدید می کرد ؟ مجاهدین که دستبندهای سبزشان را بسته بودند و توی آزادی شعر وطن سرمیدادند , جند الله هم تمام قد اعلام آمادگی کرده بود , طرفداران اعلا حضرت هم مسلما بیکار نمی نشستند , جنون قدرت خواهی " آقای هالو " را به اینها اضافه کنید دیگر بماند جدایی طلب ها و سکولار ها و ملی گرا ها و پ ک ک و حزب دمکرات و وهابی ها و ... . نیم نگاهی به تاریخ روشن میکند وضعیتی که بوجود می آمد اگر بدتر از  نا امنی ها و کشتار سال 57 نبود بهتر هم نمی شد , کشور حداقل تا 10 سال درگیر جنگ داخلی می شد و در خوشبینانه ترین حالت چیزی مثل سوریه امروز پیش می آمد , به جرات می توان گفت آن زلزله ی سیاسی که نامحقق ماند و مثل همیشه با حضور مردم خنثی شد به مراتب فاجعه بار تر و دردناک تر از هر اتفاق دیگری می بود . دوست دارم چشمم را بر خانه ی سینما و آشوب طلبی های علنی این طیف ببندم و آنها را طبق تظاهرشان بیطرف بدانم ...

باید از این آقایان که مرداد 91 داعیه ی کمک به هموطنشان گوش عالم را کر کرده بود پرسید آن روز ها کجابودید ؟ آقای کمال تبریزی که مقابل سینما آزادی انگیزه ی دزدی را در چشمان یک جوان بازیگر تشخیص دادی , آیا در روز های فتنه دچار کور رنگی شده بودی ؟ آقای میرکریمی چه شد که از ترس دوستان خانه ی سینمایت یک اه به دشمن نگفتی و شرف را " به همین سادگی " قورت دادی ؟ ای کاش آقای پرستویی ذره ای بصیرت و بینایی داشت تا روزهای فتنه هم کارگروه کمک به هموطنان تشکیل میداد و در برنامه ی هفت میگفت " مردم اعتماد کنند ؛ ما خودمان کمک ها را به زلزله زدگان می رسانیم " ... آری کمیته امداد و هلال احمر در جغرافیای شما دزد هستند و سپاه و ارتش و ... البته مردم ! این است که تلخ است , آنقدر خود را بالاتر از مردم میدانید که وقتی روی سن میروید خود را مجاز به دخالت در نهاد امنیتی کشور می بینید و آزادی جعفر پناهی را دیکته میکنید , مردم را عوام میدانید و اتفاقا در بزنگاه های تاریخ پشت همین مردم پنهان می شوید , آن آقای شجریانی که در جشن شنیع شیراز ( که باعث خشم مردم و گسترش آتش انقلاب اسلامی شد ) ردیف میرزا عبدالله را سه گاه میکشید و با دست بوسی اعلاحضرت کلی حال و حول , اگر شرف داشت " ایران ای سرای سپید " را نمی خواند تا سی سال بعد , پای وزارت دفاع آمریکا آن را هم پس بگیرد , یا بگوید ربنا را برای معده ی پدرم خواندم .

این قوم بی بصیرت که نبض حیاتش در کافه های برهنگی می تپد و آیینه ی سیمایش اومانیسم و نیهیلیسم و لذت پرستی است , هیچوقت به داد ملت نرسیدند , درد هدایت , معشوقه ی فرانسوی بود , درد مخملباف " سکس و فلسفه " , درد ناظری شاهنامه خوانی در برادوی و درد شاملو چشمان آبی آیدا و درد بیضایی تئاتر بی حجاب همسرش ...

اگر کمک به هم وطن توی مرام غربی ها نبود همین هم برایشان نماد عوامی گری می شد و از عواقب دین سالاری , به خودم میگویم , دیگر اینها را چه پیامبر اعظم ؟ چه به مردم ؟ باید این جماعت دماغ گنده ی لوس را توی همان آرمان های پوچ تنها گذاشت , اینها که سالها از مردم عقب مانده اند و قادر به دیدن دو وجبی خود نیستند ؛ دونکیشوت وار خود را ناجی جامعه می پندارند ... چه خوب گفت آوینی بزرگ نقل به مضمون که به هیچ وجه از این جماعت بخاری برای انقلاب و تحقق آرمان های مردم بلند نمی شود ... مردم میبینند و قضاوت می کنند , تقدیم به آنها که بدانند تاریخ قضاوت خواهد کرد .

 

لینک اختصاصی در جوان پرس


نظرات 7 + ارسال نظر
site02 19 مهر 1391 ساعت 23:01 http://www.site02.sub.ir

896150231آیا بالاخره راهی برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد ؟؟؟
یک راه مطمئن و درآمدزا برای کسانیکه مایلند از صفر شروع نموده و از هیچ به همه چیز برسند
درآمد بسیار زیاد , آسان , مطمئن و قانونی برای صاحبان سایتها , وبلاگها و بازاریابها
با هر بازدید و سابقه فعالیتی که دارید به گروه ما بپیوندید
>>> و طعم واقعی پول اینترنتی را حس کنید <<<
آیا تا به حال اندیشیده اید که می توانید در منزل و بدون نیاز به خروج از منزل حتی تا سقف 755 هزار تومان در ماه نیز درآمد داشته باشید؟؟؟
برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید
http://www.site02.sub.ir

سلام
وقتی همین ها را یه روز موقع پیاده روی برایم می گفتی
کلی لذت بردم ِ با خودم گفتم همین ها را باید در جلسات و سخنرانی ها گفت .

تو وقتی من دارم باهات حرف میزنم با خودت حرف میزنی ؟
ما رو باش با کی اومدیم سیزده به در ...

اگر کمک به هم وطن توی مرام غربی ها نبود همین هم برایشان نماد عوامی گری می شد و از عواقب دین سالاری !

ممنون که مطالعه کردید

ترنم 21 مهر 1391 ساعت 16:27

عالی بود باز هم در این مورد بنویسید
ممنون

ممنون از مطالعه تون
زنده باشید
یا علی

سلام سلام سلام 3تا سلام
اول باید بگم آفرین به جراتت و بدا به حال من ک همه این چیزا حرف دلم بود و جرات نکردم بنویسم
واسه اینکه با توجه در جریانی ک در سینما هست ممکن بود از حضور در سایت های معروف ناک اوت شم.
ب نظر من تا میتونی سعی در گسترشش در منتقد و انواع سایت ها علی الخصوص سینمایی بگذار
از سایت های عمارنامه و حرف تو هم غافل نشو
دو پاراگراف آخر روانی بهتری از نظر نثر داشت
اون درد دل در اومده بود
دستت درد نکنه
-----------------------------------
چند تا سوال و نظر خواهی سینمایی:
1-نظر در باره کلوز آپ وطعم گیلاس چیه؟
2-از فیلمهای خارجی روز کدوما را دیدی و کدوم را بیشتر پسندیدی؟
3-نظرت در باره بوسیدن روی ماه چیه؟شور شیرین چطور؟
4-نظرت در باره فیلم تهران1500(باا توجه به آنونس و قصه ای ک شنیدی ازش)و اینکه در 100سال دیگه ایران امام زمان هنوز ظهور نکرده و ایران غربی تر شده چیه؟
5-فیلمهای ایرانی و خارجی ای ک دوست داری بهم بگو.سریال ها را هم.
-----------------------------------
لطفا در صورت اینکه وقت و حوصله داری مبسوت برام توضیح بده.
به قول شهریار:حافظ . . . خدا حافظ

سلام حسین جان
مثل همیشه لطف داری ممنون
اتفاقا توی عمار نامه و 702 دان آی آر هم زدم , همچنین پاونا
ولی حرف تو رو نمیشناختم خوب شد گفتی خدایی
در مورد سوالها هم حتما بهت سر میزنم و مینویسم
میدونی
من خودم فکر میکنم اونایی که از این حرفا میزنن
یعنی نقد میکنن زیادن
امروز ما نیازمند هنرمندایی هستیم که علاوه بر سواد هنری و
محبوبیت بین همین قشر
به وقتش موثر واقع بشن ... مثلا طالبی یا شیخ طادی
ممنون که مطالبو میخونی
حرف از شهریار زدی اون بیته یادم افتاد ...
از عشق من به هر سو در شهر گفتگویی است
من عاشق تو هستم این گفتگو ندارد ...
قربانت
یا علی

حسین رازی زاده 24 مهر 1391 ساعت 17:22

بازم سلام
ایمیلتون نرسید اگه میشه دوباره سند نمایید.
در ضمن ممنون از پاسخ شما
razizadehhossein@gmail.com

خواهش میکنم
رو جف عینکام ...

حسین رازی زاده 25 مهر 1391 ساعت 09:05

ایمیل اومد
اولین بار بود ک برام ایمیل میاد
منم یه ایمیل بهتون زدم
اولین بار بود ک ایمیل زدم
جالبه نه

آره ...
دستت درد نکنه
مرسی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد